ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ

Το Εκπαιδευτικό μας Έργο χρονολογείται από το 2003 ως αποτέλεσμα της εμπειρίας στην εκπαίδευση- εποπτεία ασκούμενων μεταπτυχιακών φοιτητών ψυχολογίας ΑΕΙ και αποφοίτων ψυχολόγων σε Δομές Ιδρυματικής Περίθαλψης και Παιδικής Προστασίας (Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής(Κ.Κ.Π.Π.Α), Υπουργεία Υγείας και Πρόνοιας, Εργασίας και Οικογένειας).

Οι ασκούμενοι συνομιλούν με τους υποστηριζόμενους για να τους αφυπνίζουν με την παρουσία τους τον τόνο των ενστίκτων της ζωής και να τους κατευνάζουν ταυτόχρονα. Γίνονται για κάποιο διάστημα οι έξωθεν οργανωτές τους, ο εν δυνάμει «χώρος» να περιέξει τις εσωτερικές καταιγίδες τις οποίες δεν κατάφεραν να διευθετήσουν ενδοψυχικά.

Με την παράλληλη βοήθεια της ομαδικής εποπτείας προάγεται η εγκατάσταση της δυαδικής συνάντησης του ασκούμενου με τον υποστηριζόμενο εντός του ενδιάμεσου λειτουργικού χώρο εν είδει «πάγκου εργασίας». Οι εκπαιδευόμενοι ανακαλύπτουν -μεταξύ πολλών άλλων-ότι ο εκφερόμενος Λόγος είναι δίσημος, συνιστώμενος από έκδηλο και λανθάνον-συμβολικό περιεχόμενο. Παρακολουθούν τότε όχι μόνον την περιγραφική παράθεση των γεγονότων της ψυχοβιογραφίας των περιθαλπομένων, αλλά και τη σημαίνουσα -συνειρμική αξία της ομιλίας τους.

Ερευνητικά πρωτόκολλα προέκυψαν ως αποτέλεσμα Προγράμματος κατ’ οίκον υποστήριξης ασθενών με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας (αρχεία βιβλιοθήκης των Τομέων Ψυχολογίας των Πανεπιστημίων Αθηνών και Παντείου 1996-2006).

Οι εκπαιδευτικές μας δράσεις απευθύνονται πρωτίστως σε ψυχολόγους, σε συμβούλους ψυχικής υγείας, οικογενειακούς συμβούλους,  σε κοινωνικούς λειτουργούς, κοινωνιολόγους, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές, γενικότερα σε επαγγελματίες του ευρύτερου φάσματος των ανθρωπιστικών σπουδών, των επαγγελμάτων υγείας, και  σε πτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές των αντιστοίχων κλάδων.

Προτείνονται οι εξής ΟΜΑΔΙΚΕΣ  ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ:

1. ΤΡΙΕΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

2. ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΜΟΝΟΕΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ – ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

3. EΑΡΙΝΟ TΑΧΥΡΡΥΘΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

4ΟΜΑΔΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ:

ΕΦΗΒΕΙΑ: ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ

 ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ-ΑΝΤΙΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ

5. ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ-ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ